VINCENT ELBAZ

Açık sözlü, rahat ve tevazu sahibi halleriyle, Fransız Sineması’nın ismini daha önce duyduğunuz ya da henüz tanışacağınız oyuncularından birini size takdim ediyoruz...

Röportaj: Hande Öcalan - Some Men Yaz 2018  Sayı: 08

Fotoğraf: Still from Daddy Cool

 

Son filminin adına gönderme yaparak başlayalım. Kolay biri misin Vincent?

Hem de çok kolay biriyim. Tabii, eğer beni tanımak için zaman ayırırsanız...

Mesleği oyuncunun eline nasıl bir güç veriyor?

Bir kere güçlü hissediyorsunuz. Ayrıca özgür de hissediyorsunuz, ama tam anlamıyla özgür de denemez...

Oyuncu nasıl ölümsüz olur?

Bir Netflix yapımında oynar ve hatta hayatı boyunca oynarsa, ölümsüz olması kuvvetle muhtemel.

Fransız Sineması’nın doğumundan itibaren bu kadar karakterli bir türe dönüşmesinin sebebini neye bağlıyorsun?

Ünlü bir Amerikalı oyuncu arkadaşım Eleonore, günün birinde bana şöyle demişti: “Fransız Sineması’nın bu kadar güçlü ve spesifik olmasının sebebi, Fransız yönetmenlerin, işlerini laboratuvarda tek başına çalışan birer bilim adamı edasıyla yapmaları. Sonuç, son derece kötü olabileceği gibi, denizin dibindeki en değerli inciler kadar parlak da olabilir.” Bana kalırsa Eleonore son derece haklı.

Peki, senin favorilerin?

Bertrand Blier’in, 1970’lerin başlarında ve 80’lerde yaptığı tüm filmler. Tabii ki Truffaut. 1930’lar ve 40’larda da çok başarılı Renoir, Duvivier ve Tourneur örnekleri var.

Primaire’de izlediğimiz dramatik biri, ama Daddy Cool gibi yapımlarda da adeta komedi için doğmuş bir oyuncu görüyoruz. Kendini hangi türe daha yakın hissediyorsun?

Her iki türe de çok yakınım ve ikisini de severek oynuyorum. Çünkü ikisinde de alabildiğine özgürüm...

Acaba sen ne ara bir oyuncuya dönüştün?

Çocukluk ve gençlik deneyimlerim, bana her zaman bir oyuncu olacağımı göstermişti. Etrafımdaki tüm o diğer oyunculara hayranlıkla ve ilham alarak bakardım.

Yaş almak bir oyuncuya ne katıyor?

Tıpkı şarap gibi yıllanıyorsun ve haliyle yıllandıkça daha da güzelsin.

Filmlerini kimler izlesin istersin?

Aslında fazla uzağa gitmeme gerek yok. Oldum olası ailemin filmlerimi sevmesini istemişimdir. Erkek ve kız kardeşimin onayı beni her zaman onurlandırır. 

Kariyerinle ilgili aldığın radikal kararları ne belirliyor?

Çok garip değil ki, genellikle özel hayatım... Haddinden büyük bir mutluluk veya derin bir üzüntü, aldığım kararları ve hatta oyunculuk biçimimi etkiliyor. 

O zaman karar alma mekanizman zamanla, hatta belki de yaşla değişen bir işleyişte mi?

Yaşla ne kadar alakası var emin değilim, ama karar alırken oldum olası yaşımdan daha olgun ve ileride davrandığımı söyleyebilirim. 

Oyuncu, kendi stilini koruyarak mı var olmalı, sürekli değişime hazır mı olmalı?

Oyunculukta benim için önemli olan; rol yapmanın en üst seviyesinde olsanız dahi, daimi olabilmek. Kullandığı metod ne olursa olsun, çektiği acıyı zevke dönüştüren oyunculara hayranlık besliyorum. Ben de öyle olmaya uğraşıyorum...

İlham almak için neye başvurursun?

Ötekine, başkasına, ben olmayana... Çoğunlukla rol arkadaşıma. Kadın veya erkek, karşımdaki kim olursa olsun, beni en küçük ayrıntıda dahi etkilemesine izin veririm. Böylelikle ortak bir ilham oluştururuz.

Ün günümüzde nasıl bir hal aldı? Mesela sen ülkende sokakta rahat yürüyebiliyor musun?

Bu soruyu tiyatro sahnesinden gelmiş biri olarak yanıtlıyorum: 10 yıl önce oynadığım oyunu izleyen biri, sokakta beni görüp, “Seni 10 yıl önce bir oyunda izlemiştim.” demişti. Bunu hala düşünürüm... Kaldı ki, ben uluslararası anlamda ün yapmış, çok meşhur bir oyuncu da değilim. Sadece oyunculuk yapan bir Fransız’ım. Ve hala sokakta yürüyebiliyorum...

Ya bahsettiğin kadar büyük bir oyuncu olsaydın ve sokakta yürüyemeseydin, bununla nasıl başa çıkardın?

Böyle bir durumun benim yaşam stilimi değiştireceğine inanmıyorum, çünkü kendimi biliyorum. Olsaydı da aynı sokakta yürür, süpermarkete de yine kendim giderdim...

İltifat nasıl karşılanmalı?

Ne bir eleştiri, ne de güzelleme olarak...

Peki dünya bunu becerebiliyor mu?

Hiçbir fikrim yok!

“Hayır.” demek gerçekten de söylenildiği kadar zor mu?

Benim durumum üzerinden cevap verecek olursam, her “Hayır.” dediğimde, bunun sebebini çok iyi bildiğim için, herhangi bir zorluk çekmiyorum. Ama geçmişte bazı durumlarda yanılmış olabileceğimi de gönül rahatlığıyla söyleyebilirim... 

Hayatta en başa çıkamadığın şey ne?

Hiçbir şey beni yapmak istediğimden, yani işimi yapmaktan alıkoyamaz. Ama maalesef kibirli, akıl yoksunu, yeteneksiz biri gelip bunu mahvedebiliyor... 

Bize çok güvendiğin bir tavsiye ver lütfen.

Hiç kimsenin; ne bir yönetmenin, ne de bir rolarkadaşınızın, sahnede ya da kamera önünde yaratıcılığınızı engellemesine izin vermeyin.

BU AY EN ÇOK OKUNANLAR
Mine Özbek

MİNE ÖZBEK

Mutlaka bir yol vardır.

Walk Don’t Run İle Tanışın

WALK DON’T RUN İLE TANIŞIN

İçeri lütfen, ama koşmadan.

SOME MEN SUMMER 2018 COVER STORY

SOME MEN SUMMER 2018 COVER STORY

Some Men yazı, Kerem Bürsin'le açıyor.

MBFWI Backstage: Sudi Etuz

MBFWI BACKSTAGE: SUDİ ETUZ

MBFWI üçüncü gününü, Sudi Etuz'la açtı.

MBFWI Backstage: Özlem Süer

MBFWI BACKSTAGE: ÖZLEM SÜER

Özlem Süer defilesinin sahne arkasından bildiriyoruz.

2016: XOXO The Mag Röportajları

2016: XOXO THE MAG RÖPORTAJLARI

2016 yılında kimlerle sohbet ettik? Kısaca hatırlayalım;

Efı Gousı

EFI GOUSI

Efi'nin koyu-pastel dünyasına bakıyoruz. O anlatıyor, biz inceliyoruz.

MBFWI Backstage: Giray Sepin

MBFWI BACKSTAGE: GİRAY SEPİN

Giray Sepin'le MBFW Istanbul'un üçüncü günündeyiz.

Rüya Pamuk

RÜYA PAMUK

Rüya'yla konuşmamızın odak noktasında okuduğu, yarıda bıraktığı ya da okuyacağı kitaplar vardı.

Merve Özaslan

MERVE ÖZASLAN

Düşün, araştır, tasarla.

PETEK KARABULUT

PETEK KARABULUT

"Farklılıklardan doğan önyargıların, insan ilişkilerindeki tüm olumsuzlukların başlangıcı olduğunu düşünüyorum."

MBFWI Backstage: Mehtap Elaidi

MBFWI BACKSTAGE: MEHTAP ELAİDİ

Mehtap Elaidi defilesinin sahne arkasından bildiriyoruz.

EN YENİLER
Sarper Baran

SARPER BARAN

“Detaylarda boğulduğumu hissettiğim an duruyorum.”

Igor Scalısı Palmınterı

IGOR SCALISI PALMINTERI

Palermo'nun sokak duvarlarını teslim ettiği Igor ile şehirde kısa bir yürüyüşe çıkıyoruz.

Brad Robertson

BRAD ROBERTSON

Brad Robertson'a göre deniz, ruhumuz.

FABRIZIA LANZA

FABRIZIA LANZA

Fabrizia Lanza'ya soruyoruz: "Bir yemek okulunda ilk kural nedir?"

Walk Don’t Run İle Tanışın

WALK DON’T RUN İLE TANIŞIN

İçeri lütfen, ama koşmadan.

Yürümek İçin 7 Neden

YÜRÜMEK İÇİN 7 NEDEN

Sicilya’ya gidip geleceğiz.

DAHA FAZLA